Gabriela Firea îl face PRAF pe Radu Mazăre și deciziile Primăriei Constanța

Foto: captură youtube.com / zmeu.net

În data de 2 august 2018, Primăria Capitalei, condusă de Gabriela Firea, făcea un anunț cu implicații devastatoare pentru imaginea lui Radu Mazăre și a altor angajați ai Primăriei Municipiului Constanța. Astfel, se anunța că Primăria București a depus, în 2018, cereri de finanțare pentru fonduri europene în valoare de 283 milioane euro, în cadrul Programului Operațional Regional Reducerea Emisiilor de Carbon în Zonele Urbane bazată pe Planurile de Mobilitate Urbană Durabilă, fonduri la care constănțenii au INTERZIS (nu le-ar putea accesa niciodată) din cauza unui detaliu neștiut al unei decizii a Primăriei lui Radu Mazăre.

Primăria Municipiul București făcea cunoscut, la începutul lui august 2018, că a depus 13 cereri de finanțare în cadrul POR 2014-2020, Axa Prioritară 3 – Reducerea Emisiilor de Carbon în Zonele Urbane bazată pe Planurile de Mobilitate Urbană Durabilă, pentru proiecte având ca obiective reducerea emisiilor de echivalent CO2 generate de transportul rutier motorizat la nivelul orașului și îmbunătățirea eficienței transportului public de călători, cu o valoare cumulată de aprox. 283 milioane euro, astfel:
La data de 17.05.2018 au fost depuse 8 cereri de finanțare în vederea achiziționării a 100 de tramvaie, pentru înnoirea materialului rulant pe opt linii de tramvai (liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 și 55).
Valoarea investiției este de aproximativ 220 milioane euro, din care s-a solicitat asistență financiară nerambursabilă de aproximativ 176,4 milioane de euro.
Cererile de finanțare au fost admise în etapa de evaluare administrativă și a eligibilității și se află în etapa de evaluare tehnică și financiară
De asemenea, la data de 20.06.2018 a fost depusă o cerere de finanțare pentru proiectul de modernizare a unei linii de tramvai, a cărei valoare este de aproximativ 6,14 milioane de euro, din care s–a solicitat asistență financiară nerambursabilă de aproximativ 6 milioane de euro. Restul de cereri de finanțare au fost depuse pentru achiziția a 100 de autobuze electrice.

Constanța, schilodită, nu poate concura pentru milioanele europene

Deși este un oraș frumos, cu port și o bogată istorie, Constanța este pur și simplu dată afară de la „petrecerea fondurilor europene”. Nu pentru că ar fi luat Bucureștii și celelalte orașe caimacul, ci pentru că în timpul mandatului de primar al lui Radu Mazăre au fost casate troleibuzele și tramvaiele – mijloace de transport nepoluante, pentru a căror propășire europenii oferă milioane grele de euro. Și nu numai atât, dar și stâlpii, liniile și cablurile de curent au fost dezmembrate, iar materialele prețioase au fost vândute de Primăria Constanța ca fier vechi.
Tramvaiul a circulat în Constanța din 1905 (!), când era tras de cai, iar linii electrificate au fost instalate din 1984 (după ce mai funcționaseră și în anii 1943-1944, cu infrastructură capturată în urma cuceririi Odesei de către Armata Română). Tramvaiele au fost desființate din motive ideologice, între 2004 și 2008: Primăria condusă de Radu Mazăre a considerat că transportul urban pe șine este arhaic și o sursă de congestionare a traficului – iar modernismul înseamnă prioritate traficului de automobile private (ideologie a transportului considerată învechită în Statele Unite și Europa occidentală, încă din deceniul 1970).
Troleibuzul a funcționat în Constanța începând din tumultuosul deceniu 1950. În 1959 a fost inaugurată prima linie, iar conform Enciclopediei Libere Wikipedia, în anul 2003, prin Programul de reabilitare a transportului public, inițiat de primarul Radu Mazăre, se renunță la majoritatea liniilor de troleibuz din Constanța, care se înlocuiesc cu linii de autobuz. Pe traseu nu au mai ieșit decât troleibuzele liniilor 48 și 48B.
Pe data de 4 decembrie 2010, ultimele două linii de troleibuz din Constanța, 48 și 48B, au fost desființate și înlocuite cu linii de autobuz, deservite de autobuze cu motoare diesel, MAZ 103, fabricate în Belarus. Acestea ar putea fi înlocuite cu autobuze electrice (ca în cazul Capitalei), dar numai într-o mică măsură și treptat, la acest moment fiind foarte scumpe. În plus, spre deosebire de troleibuze și tramvaie, au baterii epuizabile, a căror înlocuire, periodică, va presupune noi și foarte serioase costuri, fiind cea mai prețioasă parte a autobuzului. De asemenea, reciclarea bateriilor autovehiculelor electrice ridică mari probleme de mediu.
Ileana Kiss

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *