Veste bună pentru milioane de români. Linia de cale ferată Gara de Nord-Aeroportul Otopeni este aproape gata

CFR Infrastructură a dat o veste bună pentru milioane de români care vor să ajungă mai repede și comod la Aeroportul Otopeni.

Linia de cale ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni este gata în proporţie de 97 la sută.

Potrivit CFR Infrastructură, deocamdată nu a fost înaintată o dată exactă când linia va fi dată în folosință, dar se preconizează că acest lucru se va întâmpla până la sfârșitul anului 2020.

Despre stadiul lucrărilor, CFR Infrastructură a emis un comunicat de presă, în care precizează ce anume mai este de făcut și ce s-a realizat până în prezent.

„Noua cale ferată spre Aeroport pornește din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 m, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 metri și un viaduct de 1,52 km, care supratraversează DN1, până la noua stație de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internațional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj și profilare mecanică”, transmite CFR Infrastructură.

Conform comunicatului, la stația Aeroport mai sunt de executat lucrări de finisaje interioare, de montare a instalaţiilor electrice, de așternere a membranei pe peroane, de instalare a difuzoarelor, camerelor video, dar și lucrări de alimentări cu apă și realizare rigolă de preluare a apelor meteorice, precum și de montare a parapetului de protecție.

De asemenea, mai sunt de făcut lucrări la viaduct, lucrări de suprastructură, dar și la drumuri.

„Proiectul Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu 3 podete, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile și o culee) care supratraversează DN1 şi o stație CF, cu linie dublă, la Terminalul T1”, se mai arată în comunicat.

Valoarea contractului este de 398,1 milioane lei, lucrarea fiind finanțată din fonduri europene nerambursabile.

Lucian Ionescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *