Ce ”țeapă” a luat primarul de la Ploiești!

Foto: lemn.fordag.com

În vara anului 2017 Primăria Ploiești a lansat intenția de a achiziționa 40 de căsuțe din lemn pentru a fi apoi închiriate la firme private cu ocazia diferitelor manifestări, inclusiv la un târg de Crăciun ce trebuia organizat în centrul orașului.
Trebuie precizat că structurile subordonate Primăriei, Hale, Pieţe și Oboare sau SGU, deţin deja căsuţe din lemn, care sunt folosite de ani întregi pentru găzduirea comercianţilor care vin la târgurile organizate în Ploieşti.
Totuși, potrivit caietului de sarcini, era vorba de o nouă achiziție, despre 40 de căsuțe din lemn, demontabile, al cărui cost ar fi fost de 97.200 lei, fără TVA. Prima licitație trebuia să aibă loc în luna iulie, dar din cauză că nu s-a prezentat niciun doritor să construiască aceste căsuțe, planul primăriei a eșuat.
Cum edilul Ploieștiului, Adrian Dobre, nu a renunțat la ideea lui, a mai anunțat o licitație ce urma să aibă loc pe data de 16 octombrie. Nu a modificat nimic din datele problemei în afară de numărul de căsuțe ce se dorea a fi achiziționate. De la 40, Primăria Ploiești dorea de data aceasta 30 de căsuțe valoarea contractului rămânând aceeași. Nici de data aceasta nu s-a prezentat niciun constructor la licitație.
Anunțul publicat în luna noiembrie pe pagina de internet a municipalității se pare că a fost cu ceva noroc. Pentru aceiași bani, Primăria a anunțat că vrea să achiziționeze numai 20 de căsuțe din lemn. Iar cum , Sărbătorile de iarnă băteau la ușă, termenul de execuție pentru căsuțele din lemn s-a redus de la 30 de zile la 15 zile. Potrivit site-ului primăriei, ”termenul limită de depunere a ofertelor este 15 noiembrie, la ora 14.00”.
Ofertantul care urma să fie declarat câştigător era nevoit să prezinte un prototip şi, ulterior, să realizeze toate căsuţele în termen de 15 zile de la acceptarea modelului, mai având la dispoziţie alte trei zile pentru livrare.
Conform contractului încheiat între Primăria Ploiești și firma constructoare, căsuțele trebuiau livrate până la data de 15 decembrie anul trecut.
Prima tranșă a fost livrată chiar de sărbători iar o altă tranșă a fost livrată abia pe data de 14 ianuarie. Ca atare, deşi s-au investit bani serioşi pentru achiziţia lor, niciuna nu a mai fost montată.
”Unele au fost livrate în perioada Crăciunului, altele pe 14 ianuarie. În total 20 de căsuţe de lemn, care sunt montabile şi demontabile. Au fost achiziţionate pentru a fi folosite de Primărie la diverse evenimente, inclusiv la târgul de Crăciun. De Crăciun, ar fi trebuit să facă parte dintr-un concept la care oricum am renunţat”, a declarat Adrian Dobre.
Pentru păcăleala luată, primarul promite că firma care a livrat căsuţele va fi penalizată pentru întârziere, conform clauzelor din contract.
”Asta e problema furnizorului. Pentru că nu le-a livrat la timp vom cere penalităţi, conform clauzelor din contract. Este sunt achiziţionate de Primăria Ploieşti”, a spus primarul Ploieştiului.
Problema este acum legată de plata acestor căsuțe care nu a fost efectuată deoarece banii prevăzuţi anul trecut au fost mutaţi, urmând să fie alocaţi din nou pe anul bugetar 2018, deci după adoptarea bugetului de către Consiliul Local.
Lucian Ionescu