Peste un milion de facturi umflate de furnizorii de gaze naturale și energie electrică. Ce îi sfătuiește ANPC pe românii păcăliți

Ministrul Economiei, Florin Marian Spătaru a declarat, într-o conferință de presă, că, alături de ANPC, va verifica toți furnizorii de energie electrică și gaze, în contextul „exploziei” prețurilor de pe facturile românilor. 

Guvernul vrea să adopte săptămâna viitoare prin ordonanță noi sancțiuni în cazul furnizorilor de energie care emit în mod eronat facturi la energie și gaze, respectiv amenda pe cifra de afaceri.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) oferă un mic ghid practic pentru cetățeni în contextul creșterii prețurilor la  energie electrică şi de gaze naturale.

Etapele pe care trebuie să le parcurgă un consumator atunci când primește o factură pe care o consideră incorectă:

1. Să verifice dacă valoarea consumului din factură este în limitele celei prevăzute în contract

2. Să verifice dacă preţul unitar pentru consumul măsurat după data de 1 noiembrie 2021 este de maxim 0,525 lei/kWh la energie electrică şi 0,25 lei/kWh la gaze naturale, astfel încât preţul total, cu toate taxele incluse, să nu depăşească 1 leu/kWh la energie electrică şi 0,37 lei/kWh, la gaze naturale

3. Să existe rubrica de preţ compensat/plafonat pe factura corespunzătoare consumului de energie după 1 noiembrie 2021.

Atunci când consumatorii constatată o problemă în oricare din aceste situații în cazul facturilor pe care le-au primit, trebuie să solicite clarificări furnizorului de energie respectiv.

4. În continuare, dacă acest demers nu se soluţionează, consumatorii pot depune o reclamaţie online sau în scris către Comisariatele Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor, însoţită de o copie a facturii, precum şi de o copie a răspunsului furnizorului în urma sesizării realizate de către consumator.

Totodată, ANPC alocă un număr de telefon şi o adresă de e-mail dedicate îmbunătăţirii comunicării cu consumatorii pe tema energiei electrice şi a a gazelor naturale.

Astfel, pentru reclamaţii, consumatorii pot apela numărul de telefon 021.307.67.89, de luni până vineri, între orele 8.00-16.00, sau le pot transmite la adresa de e-mail energie@anpc.ro.

Lucian Ionescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *