Nava-școală Mircea este pregătită pentru două importante misiuni maritime. „Vânt bun din pupa!”

Nava-şcoală Mircea, la bordul căreia s-au format zeci de generaţii de ofiţeri de marină, s-a aflat în ultima jumătate de an în reparaţii în Şantierul Naval Constanţa, iar, în curând va ieși din nou pe mare.

Nava-şcoală Mircea a efectuat, la 28 decembrie, primele manevre după o perioadă de aproximativ şase luni de reparaţii, în şantierul naval din Constanţa, perioadă în care i s-a refăcut complet arborada.

Academia Militară „Mircea cel Bătrân” – MApN UM 02192 a scos la licitație în SICAP un contract de 650.000 de lei pentru servicii de CASCO maritim și asigurare de viață pentru personalul de la bordul bricului pentru cele două misiuni programate în 2022, în Marea Neagră și Marea Mediterană.

Bricul „Mircea” va ajunge, în cele două misiuni, din Constanța în porturi din Grecia, Italia, Franța, Spania, Malta și până în Alexandria, Egipt, apoi înapoi în țară.

„I. Constanța (România), escale în porturile Sonda (Grecia), Sete (Franța), Castellon (Spania), Napoli (Italia), Istanbul (Turcia) și întoarcere în portul Constanța (România).

II. Constanța (România), escale în porturile Augusta (Italia), Genova (Italia), Valencia (Spania), Valetta (Malta), Alexandria (Egipt) și întoarcere în portul Constanța (România)”, sunt rutele pe care le va face bricul.

Misiunile vor fi efectuate în perioada martie-mai și iunie-iulie, 54, respectiv 56 zile, cu un personal de peste 200.

CASCO maritim va trebui să acopere pierderile și avariile la navă, contribuția la cheltuielile de avarie comună și salvare, cheltuielile de salvare și judecată și răspunderea pentru coliziune cu terți, fără avarii particulare altele decât cele cauzate de incendiu, explozie, eșuare, punere pe uscat și coliziune, inclusiv cu obiecte fixe sau plutitoare.

Asigurarea persoanelor de la bord include, dar nu se limitează la răspunderea față de persoane, altele decât membrii echipajului, pierderea și avarierea efectelor personale ale marinarilor și a altor persoane de la bordul navei, despăgubirea pentru pierderea angajării din cauza pierderii navei, cheltuieli privind devierea de la rută, pasageri clandestini și refugiați, salvarea de vieți.

Sumele acordate sunt de 700 de euro/persoană, pentru funcțiile de comandat, comandant adjunct și șef mecanic, 600 de euro pentru alte funcții de conducere și 500 de euro și pentru toți ceilalți de la bord.

Ofertele se deschid în 3 februarie, criteriul de departajare este prețul cel mai mic.

Nava-şcoală Mircea este un velier clasa A tip bark, cu trei arbori, având o înălţime de 44 de metri, cu 23 de vele ce însumează o suprafaţă totală de 1.750 metri pătraţi. Aceasta a fost construită în perioada 1938-1939 la Şantierul Naval „Blohm & Voss” din Hamburg, Germania. Din seria sa mai fac parte navele „Eagle” – SUA, „Gorch Fock I” – Germania, „Gorch Fock II” – Germania şi „Sagres” – Portugalia.

În cele opt decenii de existenţă, nava-şcoală Mircea a fost în peste 45 de marşuri de practică în Marea Neagră, Marea Mediterană şi Oceanul Atlantic. Cele trei traversade, din anii 1976, 2004 şi 2009, au reprezentat cele mai lungi şi complexe misiuni din cariera sa.

Datorită bunei pregătiri a comandanţilor, dar şi a echipajului, nava Mircea a trecut cu bine de toate obstacolele de pe traseu şi s-a întors întotdeauna cu bine acasă.
Nava a fost supusă, în ultimii ani, unui amplu proces de modernizare în vederea executării, cu succes şi în deplină siguranţă, a voiajelor de practică ale studenţilor Academiei Navale “Mircea cel Bătrân” şi elevilor Şcolii Militare de Maiştri Militari a Forţelor Navale “Amiral Ion Murgescu”.

Lucian Ionescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *