Mizerie, mizerie, mizerie! Amenzile simbolice nu-i sperie. „A început să le placă “picătura chinezească”

În urma controalelor efectuate de inspectorii ANPC la cinci magazine Mega Image din Capitală şi într-unul aparţinând Lidl s-au găsit nereguli pentru care au fost aplicate amenzi contravenționale în valoare totală de 97.000 de lei.

Comisarii au mai aplicat măsuri complementare de oprire definitivă de la comercializare şi retragere din circuitul consumului uman a produselor cu deficienţe, dar şi de oprire temporară a prestării de servicii pentru trei magazine Mega Image, până la remedierea deficienţelor constatate.

Principalele nereguli constatate de echipele de control au fost: comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită şi comercializarea de legume şi fructe cu modificări organoleptice vizibile, fiind improprii consumului uman (lovituri mecanice, prezenţa mucegaiului etc.).

ANPC cere închiderea temporară a 4 magazine Mega Image din București.  Gândaci în zona de patiserie,



De asemenea, comisarii au constatat comercializarea unor preparate din carne (mezeluri şi brânzeturi) cu modificări organoleptice de culoare şi consistenţă, lipsa igienizării, prezenţa unor acumulări de lichide şi resturi de ambalaje, în spaţiile dintre vitrinele frigorifice de expunere a mărfurilor spre vânzare, prezenţa infestaţiei cu gândaci (vii şi morţi, în capcane).

Totodată, în urma controlului, s-a constatat utilizarea unor vitrine frigorifice cu zone extinse de rugină, resturi alimentare, resturi de etichete, cu vopsea exfoliată şi cu ventilatoarele încărcate de grăsime şi praf, la raioanele legume-fructe, mezeluri, lactate, ouă, produse congelate, precum şi comercializarea unor preparate congelate care prezentau cantităţi mari de gheaţă în ambalaje.

„Practic găsim aceleaşi probleme în fiecare zi. Pare că reprezentanţii magazinelor aceluiaşi lanţ – Mega Image, de exemplu – ori nu comunică între ei, ori nu sunt interesaţi de pierderile pe care le au, din cauza amenzilor şi măsurilor aplicate de noi, ori, pur şi simplu, a început să le placă “picătura chinezească”, a afirmat Paul Anghel, director general Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.

Lucian Ionescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *