Liniile de cale ferată cu ecartament sovietic, în centrul atenției, ca mijloc de sprijinire a Ucrainei în fața agresiunii ruse

În luna mai se vor organiza licitațiile, iar apoi în două luni ar trebui să fie gata reparațiile pentru o linie cu ecartament sovietic și una cu ecartament normal, care să faciliteze tranzitul de mărfuri ucrainene, supus unei întreruperi de militarii agresori ruși, care au atacat porturile ucrainene de la Marea Neagră și Marea de Azov.

Termenul limită pentru licitaţia destinată reparaţiei liniei de cale ferată cu ecartament sovietic (lărgit) dintre Giurgiuleşti (Republica Moldova) şi Portul Galaţi este 19 mai 2022, iar suma de 1,289 milioane lei, fără TVA, necesară reparaţiilor va fi suportată din bugetul CFR Infrastructură, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, marţi, pe pagina sa de Facebook.

„Operaţionalizăm rapid liniile de cale ferată din Portul Galaţi! Data de 19 mai 2022 este termenul limită pentru licitaţia destinată reparaţiei liniei de cale ferată cu ecartament larg dintre Giurgiuleşti (Republica Moldova) şi Portul Galaţi. Această linie de cale ferată va permite transportul mărfurilor spre şi dinspre Ucraina, via Republica Moldova, prin Portul Galaţi. Astfel, acest port dunărean va deveni, alături de portul Constanţa, unul dintre punctele cheie din regiune pentru transportul de mărfuri şi materii prime”, a precizat ministrul.

Potrivit acestuia, reparaţiile pentru această linie de cale ferată cu ecartament lărgit (3,583 km) şi pentru o linie de cale ferată cu ecartament normal (1,167 km) din Portul Galaţi vor dura 60 de zile de la data semnării contractului.

Ileana Kiss

Foto: Temo Morales via Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *