Necazurile se țin lanț de singurul portavion al Federației Ruse. Analiza expertului naval Eugen Niculae

Amiral Kuznețov, singurul portavion al Federației Ruse se află în reparații încă din 2017, iar necazurile se țin lanț de singurul portavion al Federației Ruse.

Rușii plănuiesc ca nava să fie operațională și să revină în misiuni undeva în 2024. Totodată, în urma procesului de modernizare ea ar trebui să fie în serviciu încă 15 ani. Deci Amiral Kuznețov ar trebui să opereze pânâ în jurul anului 2040, ca urmare a modernizărilor la care e supus în prezent.

Eugen Niculae, fost comandor, marinar și reprezentant al industriei de apărare, în prezent Marketing & Business Development Director la compania românească INTERACTIVE Systems, a analizat situația portavionului rus Amiral Kuznețov.

Expertul naval a amintit principalele evenimente cu care s-a confruntat Amiral Kuznețov, arătând că pentru marinari „e foarte important moralul” iar Marinei ruse moralul îi e afectat ca urmare a acestor incidente.

Urmarit de ghinion, după ianuarie 2017 când a încetat operațiunile din Siria, Amiral Kuznețov a cunoscut câteva incidente majore:

– 30 Octombrie 2018 portavionul este avariat după ce docul plutitor care s-a scufundat din cauza căderii unei macarale de 70 de tone peste eliportul navei. Macaraua a fost ridicată abia după 3 luni, costul operațiunii ridicându-se la 1 milion de dolari.

– În mai 2019 încă se mai lucra la repararea navei, când în decembrie 2019, la bordul portavionului a izbucnit un incendiu de proporții exact în timpul operațiunilor de restaurare. Costul estimat de stingere a fost de 8 milioane de dolari.

Data estimată pentru finalizarea modernizării este 2024, după care, se presupune că nava va mai avea viață încă 10-15 ani.

„Modernizările” efectuate de ruși au schimbat inclusiv centrul de greutate al portavionului Amiral Kuznețov

Eugen Niculae a explicat dificultăți pe care multă lume le trece cu vederea în procesul de mentenanță.

„Există o problemă. Când vorbim de platforme plutitoare foarte puțină lume se gândește că nava respectivă, încă din faza de proiectare, are niște sisteme. Ele au fost gândite în asemenea mod pentru a contrabalansa și a ține nava pe lini de plutire. Ori aducând la bord sisteme diferite, modernizând altele, înlocuind unele sisteme cu altele, se schimbă inclusiv centrul de greutate. E o întreagă știință în repartiția și distribuția la bordul unei nave care are condiții de flotabilitate.

Mai mult, există tendința de a tăia cablurile care nu mai sunt necesare și pur și simplu de a le acoperi. Pentru că este foarte greu să defrișezi complet un sistem aflat la bordul unei nave. Să identifici și să mergi până la ultimul cablu și pe urmă să le înlocuiești. Atunci nava se încarcă permanent, apar zone necunoscute. De multe ori nici schimbările de proiectare nu sunt documentate, mai ales dacă a trecut de câteva ori prin procese de modernizare”, precizează expertul.

„O navă de acest tip nu mai prezintă siguranța misiunii”, a conchis Eugen Niculae, analizând portavionul rus Amiral Kuznețov.

În prezent singurul portavion al Rusiei se află în Șantierul Naval din Murmansk în Marea Nordului.

Lucian Ionescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *