O mare bătălie se duce între producătorii de baterii pentru autoturismele electrice

O încleștare titanică se dă între capitaluri, pentru obținerea locului al II-lea în clasamentul producătorilor de baterii pentru autovehiculele electrice, în timp ce locul I a fost adjudecat de un producător cu capacități majore și care a acumulat experiență tehnologică în acest domeniu.

Conform datelor SNE Cercetare (SNE Research), la nivelul primei jumătăți a anului 2022, Contemporary Amperex Technology Co. Ltd (CATL), din China, a reușit să acopere 39% din piața bateriilor pentru mașini electrice. În august 2022, aceeași companie și-a majorat vânzările cu nu mai puțin de 129% până la nivelul în care capacitatea totaliza 18 GWh.

CATL domină autoritar piața lăsând în umbră companiile care se luptă pentru locul secund, „Construiește-ți visul” (BYD – Build Your Dream) din China și LG Soluții Energetice (LGES LG Energy Solutions, din Coreea de Sud), însă lupta dintre aceste două competitoare și răsturnările de situație creionează o scenă deosebit de interesantă.

Cercetătorii SNE Cercetare notează că august 2022 este a doua lună consecutivă în care BYD a depășit vânzările LGES, compania chineză, ce produce în Shenzen, a vândut baterii de aproximativ 6,5 GWh în a opta lună a anului, înregistrând o creștere cu 159% față de august 2021.

În același timp, LGES a vândut baterii de 5 GWh, în creștere cu doar 16% față de luna august a anului 2021, în ciuda faptului că producătorul coreean de baterii este furnizor pentru unele dintre cele mai căutate modele electrice de pe piața auto, cum ar fi ID.4 al Volkswagen, Mustang Mach-E al Ford și Modelul Y al Tesla.

Trebuie menționat că, la nivelul primelor șase luni din acest an, datele SNE Cercetare arată că LGES a acaparat 14% din piață, în timp ce BYD a obținut dominanța pentru 11% din vânzări.

Conform SNE Cercetare, vânzările totale de baterii aproape s-au dublat în luna august a acestui an, atingând 45,7 GWh. Progresul înregistrat în privința vânzărilor ar fi datorat cererii venite de la companii auto chineze.

Lucian Ionescu

Foto: Denny Müller via Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *