Atenție, vă fură! Restaurante McDonalds și KFC închise în București

Majoritatea reclamelor care se difuzează pe posturile de televiziune și radio au caracter informativ sau cel puțin așa se dorește.
Numai că unele dintre aceste reclame nu spun consumatorului și cum poate fi furat de unele societăți comerciale.
Mai în glumă, mai în serios, arătăm publicului cum unele firme cu „ștaif” își fac profit nu numai din produsele ale căror prețuri sunt oricum extrem de „piperate”, dar mai și fură la cântar.
Iată, că, Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor Municipiul București (CPCMB) a desfășurat, în primele zile ale acestui an, acțiuni de control la două cunoscute lanțuri de fast-food din Capitală, respectiv McDonalds și KFC, din zona Piața Romană.
După ce inspectorii au controlat unitățile celor două lanțuri, le-a oprit temporar activitatea.
Amintim că, McDonalds și KFC sunt deținute de operatorii economici Premier Restaurants Romania SRL, respectiv US Food Network SA.
În urma neregulilor constatate, comisarii CPCMB au aplicat amenzi contravenționale în valoare de 15.000 lei și au dispus măsurile complementare de oprire temporară a desfășurării activității până la remedierea abaterilor și remedierea deficiențelor de informare, în termen de 30 de zile, de la data controlului.
”Furatul la cântar sau cu ocaua păreau lucruri apuse de pe vremea lui Cuza. Sunt convins că nu compania mamă îndeamnă la furt, dar iată că se dovedește că ar fi trebuit să se implice mai mult pentru ca aceste situații să nu apară.
Ce mi se pare cel mai ciudat este faptul că niciodată nu e favorizat consumatorul, când apar astfel de abateri. Permanent cel care pierde este acesta, iar cel care câștigă este operatorul economic.
Transmitem, astfel, un mesaj, la începutul acestui an, că nu vom schimba abordarea decât în mai ferm”, a spus Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, informează sursa citată.
În cazul acestor restaurante de tip fast-food au fost găsite mai multe nereguli, între care existența unor neconcordanțe în ceea ce privește gramajul porțiilor de cartofi prăjiți, gramajele declarate fiind mai mari decât cele constatate în urma cântăririi produselor gata de consum, prin sondaj, existența unor diferențe, în defavoarea consumatorilor, la băuturile răcoritoare comercializate de la dozator, în sensul că nivelul de lichid nu atingea marcajul înscris pe pahar, lipsa mențiunii asupra ingredientelor cu potențial alergen, în lista de prețuri cu informații privind denumirea, gramajul și prețul produsului, din vecinătatea caselor de marcat, lipsa mentiunii asupra gramajului produselor, pe panoul tactil interactiv de prezentare și comandă a produselor.
Lucian Ionescu